Back
Semester | fall semester 2019 |
Course frequency | Once only |
Lecturers | Andrea Maihofer (andrea.maihofer@unibas.ch, Assessor) |
Content | Das Forschungskolloquium eröffnet einen Raum zur interdisziplinären Diskussion inhaltlicher, methodischer, und theoretischer Fragen. Es beinhaltet die gemeinsame Lektüre grundlegender Texte der Geschlechterforschung. Darüber hinaus erhalten insbesondere Doktorierende und Teilnehmer*innen von Forschungsprojekten die Gelegenheit, ihre Arbeiten vorzustellen und zu diskutieren. |
Bibliography | wird im Verlauf der Veranstaltung bekannt gegeben |
Comments | Falls Sie in Ausnahmefällen am Forschungskolloquium teilnehmen möchten, melden Sie sich bitte mit einer kurzen Begründung, warum die Teilnahme erwünscht ist, bei Andrea Zimmermann (andreamaria.zimmermann@unibas.ch). |
Admission requirements | Das Kolloquium richtet sich an fortgeschrittene MA-Studierende sowie an Doktorierende. |
Course application | online belegbar |
Language of instruction | German |
Use of digital media | No specific media used |
Interval | Weekday | Time | Room |
---|
No dates available. Please contact the lecturer.
Modules |
African Studies: Recommendations (PhD subject: African Studies) Gender Studies: Recommendations (PhD subject: Gender Studies) Modul: Fields: Media and Imagination (Master's degree program: African Studies) Modul: Research Skills (Master's degree program: African Studies) Modul: Theorien der Geschlechterforschung (Master's degree subject: Gender Studies) Module: Changing Societies Lab (Master's degree program: Changing Societies: Migration – Conflicts – Resources) |
Assessment format | continuous assessment |
Assessment details | lehrveranstaltungsbegleitend |
Assessment registration/deregistration | Reg.: course registration; dereg.: not required |
Repeat examination | no repeat examination |
Scale | Pass / Fail |
Repeated registration | no repetition |
Responsible faculty | Faculty of Humanities and Social Sciences, studadmin-philhist@unibas.ch |
Offered by | Fachbereich Gender Studies |