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23517-01 - Vorlesung: Introduction to Marketing 3 KP

Semester Frühjahrsemester 2019
Angebotsmuster Jedes Frühjahrsem.
Dozierende C. Miguel Brendl (miguel.brendl@unibas.ch, BeurteilerIn)
Inhalt Introduction to marketing strategy with a focus on segmentation, targeting, positioning, and some exposure to marketing mix decisions. Lectures, readings, and exam will be in English. Participation in a behavioral experiment will be in German (see below).
Lernziele 1. Understand the language and the concepts used in marketing management, see "Inhalte".
2. Learn to apply these concepts to making managerial decisions.
Literatur You will need to purchase some literature before the first class session. As of 1 February please visit the following webpage where I will post a file with detailed instructions:
https://adam.unibas.ch/goto_adam_crs_480685.html
You will need access to the ADAM platform in order to visit this webpage. Thus, if you are from outside of the University of Basel, you first need to register for the course before you can access the webpage. Please plan accordingly.

Weblink Weblink zum ADAM Login

 

Teilnahmebedingungen Beware that Introduction to Marketing presupposes that you know that material from "10125-01 - Einführung in die Betriebswirtschaftslehre", particularly break-even analysis. If you have not taken "10125-01", you may have to put in extra work in order to pass the exam in Introduction to Marketing.
Anmeldung zur Lehrveranstaltung Registration: Please enrol in MOnA. EUCOR-Students and students of other Swiss Universities have to enrol at the students administration office (studseksupport1@unibas.ch) within the official enrolment period. Enrolment = Registration for the exam!
Unterrichtssprache Englisch
Einsatz digitaler Medien kein spezifischer Einsatz
HörerInnen willkommen

 

Intervall Wochentag Zeit Raum

Keine Einzeltermine verfügbar, bitte informieren Sie sich direkt bei den Dozierenden.

Module Modul Business (BUS) I (Bachelorstudium: Wirtschaftswissenschaften) (Pflicht)
Modul: Business (BUS) I (Bachelor Studienfach: Wirtschaftswissenschaften)
Leistungsüberprüfung Semesterendprüfung
Hinweise zur Leistungsüberprüfung Will be announced later. You should plan for a final exam during the final exam period as well as being present during all lectures. In addition, there is a consumer research requirement, which you can fulfill either by participating in a behavioral experiment (only in German) or by writing a paper (only in English).
written exam: 07.06.19; 16:15-17:45. St. Jacobshalle: A-Z.
Die Adressen der Prüfungsräume finden Sie hier: https://wwz.unibas.ch/de/studium/pruefungen/vorlesungs-und-pruefungsraeume/ . Bitte kontrollieren Sie die Raumzuteilung kurz vor den Prüfungen noch einmal!

An-/Abmeldung zur Leistungsüberprüfung Anmeldung: Belegen
Wiederholungsprüfung keine Wiederholungsprüfung
Skala 1-6 0,1
Wiederholtes Belegen beliebig wiederholbar
Zuständige Fakultät Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät / WWZ, studiendekanat-wwz@unibas.ch
Anbietende Organisationseinheit Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät

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