Zurück
Semester | Herbstsemester 2020 |
Angebotsmuster | einmalig |
Dozierende | |
Inhalt | This compact seminar will explore the history, theory, and practice of “progressive education.” The course will first explore how the European Enlightenment and Romanticism generated new ideas about the nature of the child and schooling by the early 19th century. We will consider, for example, the influence of J.J. Rousseau, Johann Pestalozzi, and Friedrich Froebel, and conservative resistance to their child-centered ideals. The seminar will then explore how progressive norms shaped a variety of schools and school practices in Europe and America in the 19th and 20th century, and how the rise of standardized testing threatened child-centered education. |
Literatur | 1) Allen, Ann Taylor, “‘Let Us Live With Our Children’: Kindergarten Movements in Germany and in the United States, 1840–1914,” History of Education Quarterly 28 (Spring 1988): 23–48. 2) Cremin, Lawrence A., “What Was Progressive Education? What Happened to It?” Vital Speeches of the Day 25 (September 1959): 721–725. 3) Cuban, Larry, How Teachers Taught (New York: Longman, 1984). 4) Dewey, John and Evelyn Dewey, Schools of Tomorrow (1915). Individual chapters explore various “progressive school experiments.” 5) Labaree, David F., “Progressivism, Schools, and Schools of Education: An American Romance,” Paedagogica Historica 41 (February 2005): 275–288. 6) Reese, William J., “The Origins of Progressive Education,” History of Education Quarterly 41 (Spring 2001): 1-24. 7) Tröehler, Daniel, Pestalozzi and the Educationalization of the World (New York: Palgrave Macmillan, 2013). |
Bemerkungen | Die Veranstaltung findet ausschliesslich ONLINE statt Dozent: Bill Rees |
Teilnahmebedingungen | BA-Abschluss keine Hörer/innen |
Unterrichtssprache | Englisch |
Einsatz digitaler Medien | kein spezifischer Einsatz |
Intervall | Wochentag | Zeit | Raum |
---|
Keine Einzeltermine verfügbar, bitte informieren Sie sich direkt bei den Dozierenden.
Module |
Modul: Theorie und Geschichte der Erziehung, Bildung und Schule (Masterstudium: Educational Sciences) |
Leistungsüberprüfung | Lehrveranst.-begleitend |
Hinweise zur Leistungsüberprüfung | Anwesenheit (100%) - aktive Teilnahme an der Lehrveranstaltung (Vorbereitungstexte sind gelesen, Auf- und Nachbereitungsarbeiten erledigt) - Schriftliche Arbeit |
An-/Abmeldung zur Leistungsüberprüfung | Anmelden: Belegen; Abmelden: Dozierende |
Wiederholungsprüfung | keine Wiederholungsprüfung |
Skala | Pass / Fail |
Wiederholtes Belegen | nicht wiederholbar |
Zuständige Fakultät | Institut für Bildungswissenschaften, bildungswissenschaften@unibas.ch |
Anbietende Organisationseinheit | Institut für Bildungswissenschaften |