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23517-01 - Vorlesung: Introduction to Marketing 3 KP

Semester Frühjahrsemester 2021
Angebotsmuster Jedes Frühjahrsem.
Dozierende Ozgun Atasoy (ozgun.atasoy@unibas.ch, BeurteilerIn)
Inhalt Introduction to marketing strategy with a focus on segmentation, targeting, positioning, and some exposure to marketing mix decisions. Course material and exam will be in English.
Lernziele 1. Understand the language and the concepts used in marketing management, see "Inhalte".
2. Learn to apply these concepts to making managerial decisions.
Literatur You will need to purchase some literature before the first class session. As of 1 February please visit the following webpage where I will post a file with detailed instructions:
https://adam.unibas.ch/goto_adam_crs_480685.html
You will need access to the ADAM platform in order to visit this webpage. Thus, if you are from outside of the University of Basel, you first need to register for the course before you can access the webpage. Please plan accordingly.

Weblink Weblink zum ADAM Login

 

Teilnahmebedingungen Beware that Introduction to Marketing presupposes that you know that material from "10125-01 - Einführung in die Betriebswirtschaftslehre", particularly break-even analysis. If you have not taken "10125-01", you may have to put in extra work in order to pass the exam in Introduction to Marketing.
Anmeldung zur Lehrveranstaltung Registration: Please enrol in MOnA. EUCOR-Students and students of other Swiss Universities have to enrol at the students administration office (studseksupport1@unibas.ch) within the official enrolment period. Enrolment = Registration for the exam!
Unterrichtssprache Englisch
Einsatz digitaler Medien Online-Veranstaltung
HörerInnen willkommen

 

Intervall Wochentag Zeit Raum
wöchentlich Mittwoch 08.15-10.00 - Online Präsenz -
Bemerkungen The course will be taught online at the dates you can see below:

Einzeltermine

Datum Zeit Raum
Mittwoch 03.03.2021 08.15-10.00 Uhr - Online Präsenz -, --
Mittwoch 10.03.2021 08.15-10.00 Uhr - Online Präsenz -, --
Mittwoch 17.03.2021 08.15-10.00 Uhr - Online Präsenz -, --
Mittwoch 24.03.2021 08.15-10.00 Uhr - Online Präsenz -, --
Mittwoch 31.03.2021 08.15-10.00 Uhr - Online Präsenz -, --
Mittwoch 07.04.2021 08.15-10.00 Uhr - Online Präsenz -, --
Mittwoch 14.04.2021 08.15-10.00 Uhr - Online Präsenz -, --
Mittwoch 21.04.2021 08.15-10.00 Uhr - Online Präsenz -, --
Mittwoch 28.04.2021 08.15-10.00 Uhr - Online Präsenz -, --
Mittwoch 05.05.2021 08.15-10.00 Uhr - Online Präsenz -, --
Mittwoch 12.05.2021 08.15-10.00 Uhr - Online Präsenz -, --
Mittwoch 19.05.2021 08.15-10.00 Uhr - Online Präsenz -, --
Mittwoch 26.05.2021 08.15-10.00 Uhr - Online Präsenz -, --
Mittwoch 02.06.2021 08.15-10.00 Uhr - Online Präsenz -, --
Module Modul Business (BUS) I (Bachelorstudium: Wirtschaftswissenschaften) (Pflicht)
Modul: Business (BUS) I (Bachelor Studienfach: Wirtschaftswissenschaften)
Leistungsüberprüfung Semesterendprüfung
Hinweise zur Leistungsüberprüfung Will be announced later. You should plan for a final exam during the final exam period as well as being present during all lectures. In addition, there is a consumer research requirement, which you can fulfill either by participating in a behavioral experiment or by writing a paper (only in English).
written exam: 18.06.21; 10:15-11:45. You will receive details of the electronic examinations by email approximately one week before the examination date.

An-/Abmeldung zur Leistungsüberprüfung Anmeldung: Belegen
Wiederholungsprüfung keine Wiederholungsprüfung
Skala 1-6 0,1
Wiederholtes Belegen beliebig wiederholbar
Zuständige Fakultät Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät / WWZ, studiendekanat-wwz@unibas.ch
Anbietende Organisationseinheit Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät / WWZ

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