Zur Merkliste hinzufügen
Zurück

 

53972-01 - Seminar: First language acquisition of English 3 KP

Semester Frühjahrsemester 2021
Angebotsmuster unregelmässig
Dozierende Heike Behrens (heike.behrens@unibas.ch, BeurteilerIn)
Inhalt In this seminar we will look at a number of domains in first language acquisition: lexical development and morphosyntactic development. We will look at these phenomena from the infants' perspective: What does it take to first learn a word and then elaborate on its meaning? How does one identify the function of word order or grammatical morphemes? In order to show that language develops gradually, different methods were developed that help us to learn about the child's mind. We will analyze corpus data in order to trace developmental processes.
Lernziele Students learn about the major developmental milestones in learning English as a first language, and how to think about developmental processes. We will have datasessions to make you familiar with the typical features of the developing language system.
Literatur - Brooks, P. J., & Kempe, V. (2012). "Language development". Chichester: BPS Blackwell.
- Clark, Eve V. (2016). "First language acquisition". 3rd edition. Cambridge: Cambridge University Press.
- Rowland, C. (2014). "Understanding child language acquisition". London, New York: Routledge.
- Saxton, M. (2017). "Child language: Acquisition and development" (2 ed.). London: SAGE Publications.

 

Teilnahmebedingungen This seminar is for students of the MA English, MA Sprache und Kommunikation and BA English students who have completed ALL three introductory modules (including the proseminar papers).
Anmeldung zur Lehrveranstaltung In order to ensure a good learning environment, we aim at no more than 20 students per class. We ask you to register via the following doodle link: https://doodle.com/poll/fxdmhnmwfipuwppm?utm_source=poll&utm_medium=link (4 classes).
Please only register for a maximum of TWO seminars and only for more than one if you really intend to take the course. Should you have not made it into one of the courses and you are only able to register for the waiting lists, we guarantee that we will take you in the course with the least student numbers. The doodle will open on January 4, 2021, 10am (CET) and close on February 25, 2021, midnight (CET) in order to finalize student distribution in the week before term starts.
Unterrichtssprache Englisch
Einsatz digitaler Medien kein spezifischer Einsatz

 

Intervall Wochentag Zeit Raum
wöchentlich Dienstag 10.15-12.00 - Online Präsenz -

Einzeltermine

Datum Zeit Raum
Dienstag 02.03.2021 10.15-12.00 Uhr --, --
Dienstag 09.03.2021 10.15-12.00 Uhr --, --
Dienstag 16.03.2021 10.15-12.00 Uhr --, --
Dienstag 23.03.2021 10.15-12.00 Uhr --, --
Dienstag 30.03.2021 10.15-12.00 Uhr --, --
Dienstag 06.04.2021 10.15-12.00 Uhr --, --
Dienstag 13.04.2021 10.15-12.00 Uhr --, --
Dienstag 20.04.2021 10.15-12.00 Uhr --, --
Dienstag 27.04.2021 10.15-12.00 Uhr --, --
Dienstag 04.05.2021 10.15-12.00 Uhr --, --
Dienstag 11.05.2021 10.15-12.00 Uhr --, --
Dienstag 18.05.2021 10.15-12.00 Uhr --, --
Dienstag 25.05.2021 10.15-12.00 Uhr --, --
Dienstag 01.06.2021 10.15-12.00 Uhr --, --
Module Modul: Advanced English Linguistics (Bachelor Studienfach: Englisch)
Modul: English Linguistics (Master Studienfach: Englisch)
Modul: Forschungspraxis und Vertiefung (Master Studiengang: Sprache und Kommunikation)
Modul: Sprache als Prozess (Master Studiengang: Sprache und Kommunikation)
Leistungsüberprüfung Lehrveranst.-begleitend
Hinweise zur Leistungsüberprüfung aktive Teilnahme (max 2 Absenzen) + Präsentation
An-/Abmeldung zur Leistungsüberprüfung Anmelden: Belegen; Abmelden: nicht erforderlich
Wiederholungsprüfung keine Wiederholungsprüfung
Skala Pass / Fail
Wiederholtes Belegen beliebig wiederholbar
Zuständige Fakultät Philosophisch-Historische Fakultät, studadmin-philhist@unibas.ch
Anbietende Organisationseinheit Fachbereich Englische Sprach- und Literaturwissenschaft

Zurück