Zur Merkliste hinzufügen
Zurück

 

62643-01 - Kolloquium: Consumer Behavior: Marketplace Applications 3 KP

Semester Herbstsemester 2021
Angebotsmuster Jedes Herbstsemester
Dozierende Juliano Laran (juliano.laran@unibas.ch, BeurteilerIn)
Inhalt We will cover applications of consumer behavior to managerial practice in the marketplace. In each class, we will (a) study theories of decision making that can be used to predict consumers’ decisions and, most importantly, (b) learn how to apply these theories in day-to-day marketing practice in the real world. Thus, the content is managerially-focused rather than theory-focused.
Lernziele The goals of this course are for you to be able to: (a) explore consumer behavior concepts, (b) develop the ability to apply the theories discussed in class to common marketing problems, from the perspective of marketing managers and public policy makers, and (c) develop a set of skills important to successful performance in managerial positions.
Literatur Marketing practitioner articles (e.g., Harvard Business Review) and cases.

 

Teilnahmebedingungen Recommendation:
If the lecture 31960 Microeconomics and Psychology of Decision Making has not yet been attended, it would be ideal to take the lecture 62650 Behavioral Science this semester.
Anmeldung zur Lehrveranstaltung Registration: Please enrol in MOnA. EUCOR-Students and students of other Swiss Universities have to enrol at the students administration office (studseksupport1@unibas.ch) within the official enrolment period. Enrolment = Registration for the exam!
A deregistration is possible until November 10, 2021 by email to studiendekanat-wwz@unibas.ch.
Unterrichtssprache Englisch
Einsatz digitaler Medien kein spezifischer Einsatz

 

Intervall wöchentlich
Datum 02.11.2021 – 25.11.2021
Zeit Dienstag, 16.15-19.00 Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Seminarraum S15 HG.31
Donnerstag, 16.15-19.00 Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Seminarraum S15 HG.31

The course is planned as an in-class course, if necessary it will be offered in hybrid form, i.e. with a simultaneous livestream or as an online presence course.

Datum Zeit Raum
Dienstag 02.11.2021 16.15-19.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Seminarraum S15 HG.31
Donnerstag 04.11.2021 16.15-19.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Seminarraum S15 HG.31
Dienstag 09.11.2021 16.15-19.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Seminarraum S15 HG.31
Donnerstag 11.11.2021 16.15-19.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Seminarraum S15 HG.31
Dienstag 16.11.2021 16.15-19.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Seminarraum S15 HG.31
Donnerstag 18.11.2021 16.15-19.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Seminarraum S13 HG.35
Dienstag 23.11.2021 16.15-19.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Seminarraum S15 HG.31
Donnerstag 25.11.2021 16.15-19.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Seminarraum S15 HG.31
Module Modul: Business Field: Marketing (Masterstudium: Business and Technology)
Modul: Core Courses in Marketing and Strategic Management (Masterstudium: Wirtschaftswissenschaften)
Modul: Kernbereich Wirtschaftswissenschaften (Masterstudium: Sustainable Development)
Modul: Specific Electives in Business and Economics (Masterstudium: Wirtschaftswissenschaften)
Modul: Specific Electives in Marketing and Strategic Management (Masterstudium: Wirtschaftswissenschaften)
Vertiefungsmodul: Marketing and Strategic Management (Masterstudium: Wirtschaftswissenschaften (Studienbeginn vor 01.08.2021))
Leistungsüberprüfung Leistungsnachweis
An-/Abmeldung zur Leistungsüberprüfung Anmelden: Belegen; Abmelden: Studiendekanat
Wiederholungsprüfung keine Wiederholungsprüfung
Skala 1-6 0,1
Wiederholtes Belegen beliebig wiederholbar
Zuständige Fakultät Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät / WWZ, studiendekanat-wwz@unibas.ch
Anbietende Organisationseinheit Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät / WWZ

Zurück