Zur Merkliste hinzufügen
Zurück

 

64042-01 - Forschungsseminar: Individual differences in [English] Second Language Acquisition: Theory, methods, and issues 4 KP

Semester Frühjahrsemester 2022
Angebotsmuster unregelmässig
Dozierende Zeynep Köylü (zeynep.koylu@unibas.ch, BeurteilerIn)
Inhalt This seminar is a survey of individual learner differences (IDs) and how they influence second language acquisition. It aims to equip students with the tools to understand the key principles and practices in SLA concerning the role of IDs, taking a dynamic systems (DST) perspective to examine IDs. Some of the variables/topics to be discussed in this seminar are motivation, affect, language aptitude, multilingualism, tolerance of ambiguity, and willingness to communicate. By the end of this seminar, you will develop an understanding of these ID variables and how they interact with language development in complex dynamic ways. Students will also be given a chance to analyze L2 performance data in light of some ID variables.
Lernziele • You will know and discuss the fundamental concepts as to IDs in SLA.
• You will be able to identify the role of these concepts in L2 development.
• You will be familiar with the relevant research strand in SLA.
• You will be able to synthesize SLA theory and ID research in a written assignment.
• You will be able to qualitatively and quantitatively analyze some ID variables and how they relate to language development.
Literatur Required textbook:

Dörnyei, Z. & Ryan, S. (2015). "The psychology of the language learner revisited". New York: Routledge.

All course readings are accessible on the course platform ADAM.
Weblink ADAM

 

Teilnahmebedingungen This course is open to MA students of English and MSG Sprache und Kommunikation.
Anmeldung zur Lehrveranstaltung Please sign up for this course in MOnA.
Unterrichtssprache Englisch
Einsatz digitaler Medien Online-Angebot obligatorisch

 

Intervall Wochentag Zeit Raum
wöchentlich Mittwoch 14.15-16.00 Rosshofgasse (Schnitz), Sitzungsraum S 181

Einzeltermine

Datum Zeit Raum
Mittwoch 23.02.2022 14.15-16.00 Uhr Rosshofgasse (Schnitz), Sitzungsraum S 181
Mittwoch 02.03.2022 14.15-16.00 Uhr Rosshofgasse (Schnitz), Sitzungsraum S 181
Mittwoch 09.03.2022 14.15-16.00 Uhr Fasnachtsferien
Mittwoch 16.03.2022 14.15-16.00 Uhr Rosshofgasse (Schnitz), Sitzungsraum S 181
Mittwoch 23.03.2022 14.15-16.00 Uhr Rosshofgasse (Schnitz), Sitzungsraum S 181
Mittwoch 30.03.2022 14.15-16.00 Uhr Rosshofgasse (Schnitz), Sitzungsraum S 181
Mittwoch 06.04.2022 14.15-16.00 Uhr Rosshofgasse (Schnitz), Sitzungsraum S 181
Mittwoch 13.04.2022 14.15-16.00 Uhr Rosshofgasse (Schnitz), Sitzungsraum S 181
Mittwoch 20.04.2022 14.15-16.00 Uhr Rosshofgasse (Schnitz), Sitzungsraum S 181
Mittwoch 27.04.2022 14.15-16.00 Uhr Rosshofgasse (Schnitz), Sitzungsraum S 181
Mittwoch 04.05.2022 14.15-16.00 Uhr Rosshofgasse (Schnitz), Sitzungsraum S 181
Mittwoch 11.05.2022 14.15-16.00 Uhr Rosshofgasse (Schnitz), Sitzungsraum S 181
Mittwoch 18.05.2022 14.15-16.00 Uhr Rosshofgasse (Schnitz), Sitzungsraum S 181
Mittwoch 25.05.2022 14.15-16.00 Uhr Rosshofgasse (Schnitz), Sitzungsraum S 181
Mittwoch 01.06.2022 14.15-16.00 Uhr Rosshofgasse (Schnitz), Sitzungsraum S 181
Module Modul: English Linguistics (Master Studienfach: Englisch)
Modul: Forschungspraxis und Vertiefung (Master Studiengang: Sprache und Kommunikation)
Modul: Research in English Linguistics (Master Studienfach: Englisch)
Modul: Sprache als Prozess (Master Studiengang: Sprache und Kommunikation)
Leistungsüberprüfung Lehrveranst.-begleitend
Hinweise zur Leistungsüberprüfung Attendance and active participation
Research report (working in pairs or individually)
Presentation of a research article (working in pairs or individually)
An-/Abmeldung zur Leistungsüberprüfung Anmelden: Belegen; Abmelden: nicht erforderlich
Wiederholungsprüfung keine Wiederholungsprüfung
Skala Pass / Fail
Wiederholtes Belegen beliebig wiederholbar
Zuständige Fakultät Philosophisch-Historische Fakultät, studadmin-philhist@unibas.ch
Anbietende Organisationseinheit Fachbereich Englische Sprach- und Literaturwissenschaft

Zurück