Zur Merkliste hinzufügen
Zurück

 

70750-01 - Seminar: Diversity and Inclusive Education 2 KP

Semester Frühjahrsemester 2024
Angebotsmuster einmalig
Dozierende Elina Kuusisto (elina.kuusisto@unibas.ch)
Inhalt This course discusses topical issues of diversity and inclusive education. Inclusion is understood in a broad way referring to students’, families’ and colleagues’ cultural, linguistic and worldview backgrounds as well as learning disabilities and varied giftedness profiles. Ethical sensitivity, purposeful teaching and growth mindset pedagogy are presented as important perspectives for teacher ethics in implementing inclusive education in diverse schools.
This course is an intensive course that includes preparatory reading, interactive lectures and a written assignment (a scientific essay and a personal reflection).
Lernziele The student
-Understands the ideology of inclusion and its narrow and broad perspectives
-Recognizes ethical sensitivity, purposeful teaching and growth mindset pedagogy as important perspectives of teachers’ professional ethics in implementing inclusive education
-Understands the necessity of interactional collaboration based on multi-professional collegial communities
Literatur - Tirri, K., & Kuusisto, E. (2022). Teachers’ Professional Ethics: Theoretical Frameworks and Empirical Research from Finland. Brill. (85 pages + references)
- Ainscow, M. (2020). Promoting inclusion and equity in education: Lessons from international experiences. Nordic Journal of Studies in Educational Policy, 6(1), 7–16. https://doi.org/10.1080/20020317.2020.1729587
Bemerkungen Findet im FHNW-Campus in Muttenz statt.
Freitag, 15.03.2024 ¦ 14:15 - 17:45
Samstag, 16.03.2024 ¦ 09:15 - 16:45
Für organisatorische und administrative Fragen zum Seminar wenden Sie sich bitte an: anja.pfiel@stud.unibas.ch
Weblink https://bildungswissenschaften.unibas.ch

 

Teilnahmebedingungen BA-Abschluss. Immatrikuliert im Masterstudiengang Educational Sciences oder Fachdidaktik bzw. Doktoratsprogramm IBW. Studierende anderer Studiengänge wenden sich bei Interesse bitte zuerst an: anja.pfiel@stud.unibas.ch
Unterrichtssprache Englisch
Einsatz digitaler Medien kein spezifischer Einsatz

 

Intervall Wochentag Zeit Raum
Block Siehe Einzeltermine

Einzeltermine

Datum Zeit Raum
Freitag 15.03.2024 14.15-17.45 Uhr FHNW-Campus, 12.W.25
Samstag 16.03.2024 09.15-16.45 Uhr FHNW-Campus, 12.W.25
Module Modul: Schulpädagogik und Allgemeine Didaktik (Masterstudium: Educational Sciences)
Modul: Schulpädagogik und Allgemeine Didaktik (Masterstudium: Fachdidaktik)
Leistungsüberprüfung Lehrveranst.-begleitend
Hinweise zur Leistungsüberprüfung Attendance is 100% compulsory. Preparatory reading (ca. 100 pages).
Course assessment:
- essay 3-5 pages (scientific essay, references to course literature and lectures)
- presentation 20 min
- preparatory literature research assignment
An-/Abmeldung zur Leistungsüberprüfung Anm.: Belegen Lehrveranstaltung; Abm.: stornieren
Wiederholungsprüfung keine Wiederholungsprüfung
Skala Pass / Fail
Wiederholtes Belegen nicht wiederholbar
Zuständige Fakultät Institut für Bildungswissenschaften, bildungswissenschaften@unibas.ch
Anbietende Organisationseinheit Institut für Bildungswissenschaften

Zurück