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62701-01 - Vorlesung: Consumer Behavior 3 KP

Semester Herbstsemester 2024
Angebotsmuster Jedes Herbstsemester
Dozierende Juliano Laran (juliano.laran@unibas.ch, BeurteilerIn)
Inhalt We will cover the area of consumer behavior, especially how the mind of a consumer works and how theories of decision making can predict consumers’ decisions. In each class, we will also learn how to apply these theories in the real world, as understanding consumers is key to marketing strategy.

The research methods we will focus on are experiments and surveys, but we will also have at least one class discussing qualitative methods and their application to understand consumers.

Finally, we will discuss the concepts of consumer perception, motivation, persuasion, decision making, post-decision making (e.g., satisfaction, loyalty), and segmentation.
Lernziele The goals of this course are for students to be able to: (a) explore consumer behavior concepts, (b) develop the ability to apply the theories discussed in class to common marketing problems, and (c) develop skills that are important in managerial positions.
Literatur Consumer behavior textbook.

 

Teilnahmebedingungen The course 23517 Introduction to Marketing should have been passed beforehand.
Anmeldung zur Lehrveranstaltung Registration: Please enroll in the Online Services (services.unibas.ch);

Eucor-Students and mobility students of other Swiss Universities or the FHNW first have to register at the University of Basel BEFORE the start of the course and receive their login data by post (e-mail address of the University of Basel). Processing time up to a week! Detailed information can be found here: https://www.unibas.ch/de/Studium/Mobilitaet.html
After successful registration you can enroll for the course in the Online Services (services.unibas.ch).

Applies to everyone: Enrolment = Registration for the course and the exam!
Unterrichtssprache Englisch
Einsatz digitaler Medien kein spezifischer Einsatz
HörerInnen willkommen

 

Intervall Wochentag Zeit Raum
wöchentlich Montag 18.15-20.00 Kollegienhaus, Hörsaal 102
wöchentlich Dienstag 12.15-14.00 Pharmazentrum, Hörsaal 1
wöchentlich Donnerstag 18.15-20.00 Kollegienhaus, Hörsaal 102

Einzeltermine

Datum Zeit Raum
Montag 16.09.2024 18.15-20.00 Uhr - Online Präsenz -, --
Donnerstag 19.09.2024 18.15-20.00 Uhr - Online Präsenz -, --
Montag 23.09.2024 18.15-20.00 Uhr Kollegienhaus, Hörsaal 102
Dienstag 24.09.2024 12.15-14.00 Uhr Pharmazentrum, Hörsaal 1
Donnerstag 26.09.2024 18.15-20.00 Uhr Kollegienhaus, Hörsaal 102
Montag 30.09.2024 18.15-20.00 Uhr Kollegienhaus, Hörsaal 102
Dienstag 01.10.2024 12.15-14.00 Uhr Pharmazentrum, Hörsaal 1
Donnerstag 03.10.2024 18.15-20.00 Uhr Kollegienhaus, Hörsaal 102
Montag 07.10.2024 18.15-20.00 Uhr - Online Präsenz -, --
Donnerstag 10.10.2024 18.15-20.00 Uhr Zoom, --
Montag 14.10.2024 18.15-20.00 Uhr - Online Präsenz -, --
Donnerstag 17.10.2024 18.15-20.00 Uhr Zoom, --
Montag 21.10.2024 18.15-20.00 Uhr - Online Präsenz -, --
Module Modul Business (BUS) II (Bachelorstudium: Wirtschaftswissenschaften (Studienbeginn vor 01.08.2021))
Modul: Aufbau Business (Bachelorstudium: Wirtschaftswissenschaften)
Modul: Wahlbereich in Wirtschaftswissenschaften (Bachelor Studienfach: Wirtschaftswissenschaften)
Wahlbereich Bachelor Wirtschaftswissenschaften: Empfehlungen (Bachelor Studienfach: Wirtschaftswissenschaften (Studienbeginn vor 01.08.2021))
Leistungsüberprüfung Leistungsnachweis
Hinweise zur Leistungsüberprüfung Written exam: tbd
An-/Abmeldung zur Leistungsüberprüfung Anm.: Belegen Lehrveranstaltung; Abm.: stornieren
Wiederholungsprüfung keine Wiederholungsprüfung
Skala 1-6 0,1
Wiederholtes Belegen beliebig wiederholbar
Zuständige Fakultät Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät / WWZ, studiendekanat-wwz@unibas.ch
Anbietende Organisationseinheit Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät / WWZ

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