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62704-01 - Vorlesung: Designing the Technology for Digital Marketing 3 KP

Semester Herbstsemester 2024
Angebotsmuster Jedes Herbstsemester
Dozierende Kay Buntschu (k.buntschu@unibas.ch)
Jan Exner (jan.exner@unibas.ch, BeurteilerIn)
Nicole Glauser (nicole.glauser@unibas.ch)
Marko Kocic (marko.kocic@unibas.ch)
Inhalt This course provides an introduction to marketing concepts and technologies with a focus on digital marketing through owned channels. Throughout the course, we will take a potential use case and discuss various concepts and technologies.
Upon completion of the course, participants will have a broad understanding of methodologies and technologies in digital marketing, enabling them to lead teams and make informed decisions around all aspects of digital transformation, including tool decisions. The course aims to provide the foundational knowledge necessary to understand what can be accomplished with current digital marketing tools and how to apply them in day-to-day business and on a strategic level to add value to the company.
Throughout the course, we will also discuss important concepts such as “Customer Journey,” “Touch Points,” “Use Cases,” “Segmentation,” and “Personas,” illustrating their significance in digital marketing.
Additionally, the course will demonstrate how to combine strategic and technical aspects to operate the digital marketing software landscape.
Lernziele Upon completion of the course, participants will have a broad understanding of methodologies and technologies in digital marketing, enabling them to lead teams and make informed decisions around all aspects of digital transformation, including tool decisions.
Bemerkungen This course presumes that you will attend in person.

 

Anmeldung zur Lehrveranstaltung Registration: Please enroll in the Online Services (services.unibas.ch);

Eucor-Students and mobility students of other Swiss Universities or the FHNW first have to register at the University of Basel BEFORE the start of the course and receive their login data by post (e-mail address of the University of Basel). Processing time up to a week! Detailed information can be found here: https://www.unibas.ch/de/Studium/Mobilitaet.html
After successful registration you can enroll for the course in the Online Services (services.unibas.ch).

Applies to everyone: Enrolment = Registration for the course and the exam!
Unterrichtssprache Englisch
Einsatz digitaler Medien kein spezifischer Einsatz

 

Intervall Wochentag Zeit Raum
wöchentlich Donnerstag 16.15-18.00 Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Auditorium

Einzeltermine

Datum Zeit Raum
Donnerstag 19.09.2024 16.15-18.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Auditorium
Donnerstag 26.09.2024 16.15-18.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Auditorium
Donnerstag 03.10.2024 16.15-18.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Auditorium
Donnerstag 10.10.2024 16.15-18.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Auditorium
Donnerstag 17.10.2024 16.15-18.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Auditorium
Donnerstag 24.10.2024 16.15-18.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Auditorium
Donnerstag 31.10.2024 16.15-18.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Auditorium
Donnerstag 07.11.2024 16.15-18.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Auditorium
Donnerstag 14.11.2024 16.15-18.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Auditorium
Donnerstag 21.11.2024 16.15-18.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Auditorium
Donnerstag 28.11.2024 16.15-18.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Seminarraum S13 HG.35
Donnerstag 05.12.2024 16.15-18.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Auditorium
Donnerstag 12.12.2024 16.15-18.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Auditorium
Module Modul: Business Field: Marketing (Masterstudium: Business and Technology)
Modul: Specific Electives in Marketing and Strategic Management (Masterstudium: Wirtschaftswissenschaften)
Leistungsüberprüfung Leistungsnachweis
Hinweise zur Leistungsüberprüfung Written exam: tbd
An-/Abmeldung zur Leistungsüberprüfung Anm.: Belegen Lehrveranstaltung; Abm.: stornieren
Wiederholungsprüfung keine Wiederholungsprüfung
Skala 1-6 0,1
Wiederholtes Belegen beliebig wiederholbar
Zuständige Fakultät Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät / WWZ, studiendekanat-wwz@unibas.ch
Anbietende Organisationseinheit Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät / WWZ

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