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Semester | Frühjahrsemester 2017 |
Angebotsmuster | unregelmässig |
Dozierende | Heike Behrens (heike.behrens@unibas.ch, BeurteilerIn) |
Inhalt | We will look at the stages of acquiring inflectional morphology and syntactic construction in English as a first language with a focus on the following questions: a) how does language development proceed; (b) what is the information in the input like; (c) how can we explain these courses of development with current learning theories. |
Lernziele | In general, the way in which children learn a language is driven by functional needs (what children want to express) and the ease with which the relevant words and structures are available in the input. We will learn how children take up meaningful patterns or constructions, and generalize over them to form new constructions. Thus, this course will provide insights on language use in child directed speech (input), and the abilities children use to sort out the information in the input. We will also do exercises to analyze the degree of children’s productivity at various stages of development. |
Literatur | Rowland, Caroline (2013). Understanding child language acquisition. London: Routledge. Please buy your personal copy and read chapter 1 for the first session. |
Weblink | ADAM |
Teilnahmevoraussetzungen | This seminar is for BA and MA students in English and the MA Language and Communication. BA students need to have reached the advanced level: for BA05 students those who have completed their proseminar paper in linguistics; for BA13 students those who have completed ALL three introductory modules (including the proseminar papers). The number of participants is restricted to 20. |
Unterrichtssprache | Englisch |
Einsatz digitaler Medien | Online-Angebot obligatorisch |
Intervall | Wochentag | Zeit | Raum |
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Keine Einzeltermine verfügbar, bitte informieren Sie sich direkt bei den Dozierenden.
Module |
Modul Advanced English Linguistics (Bachelor Studienfach: Englisch) Modul English Linguistics (Master Studienfach: Englisch) Modul English Sociolinguistics & Cognitive Linguistics (Master Studienfach: Englisch (Studienbeginn vor 01.08.2013)) Modul Extending the View (Linguistics) (Bachelor Studienfach: Englisch (Studienbeginn vor 01.08.2013)) Modul Focusing on the Discipline (Linguistics) (Bachelor Studienfach: Englisch (Studienbeginn vor 01.08.2013)) Modul Forschungspraxis und Vertiefung (Master Studiengang: Sprache und Kommunikation) Modul Sprache als Prozess (Master Studiengang: Sprache und Kommunikation) Modul Sprache und Kognition (Master Studiengang: Sprache und Kommunikation (Studienbeginn vor 01.08.2013)) |
Prüfung | Lehrveranst.-begleitend |
Hinweise zur Prüfung | Active participation and presentation |
An-/Abmeldung zur Prüfung | Anmelden: Belegen; Abmelden: nicht erforderlich |
Wiederholungsprüfung | keine Wiederholungsprüfung |
Skala | Pass / Fail |
Belegen bei Nichtbestehen | beliebig wiederholbar |
Zuständige Fakultät | Philosophisch-Historische Fakultät, studadmin-philhist@unibas.ch |
Anbietende Organisationseinheit | Fachbereich Englische Sprach- und Literaturwissenschaft |