Zurück zur Auswahl
Semester | Frühjahrsemester 2022 |
Angebotsmuster | unregelmässig |
Dozierende | Zeynep Köylü (zeynep.koylu@unibas.ch, BeurteilerIn) |
Inhalt | This seminar is a survey of individual learner differences (IDs) and how they influence second language acquisition. It aims to equip students with the tools to understand the key principles and practices in SLA concerning the role of IDs, taking a dynamic systems (DST) perspective to examine IDs. Some of the variables/topics to be discussed in this seminar are motivation, affect, language aptitude, multilingualism, tolerance of ambiguity, and willingness to communicate. By the end of this seminar, you will develop an understanding of these ID variables and how they interact with language development in complex dynamic ways. Students will also be given a chance to analyze L2 performance data in light of some ID variables. |
Lernziele | • You will know and discuss the fundamental concepts as to IDs in SLA. • You will be able to identify the role of these concepts in L2 development. • You will be familiar with the relevant research strand in SLA. • You will be able to synthesize SLA theory and ID research in a written assignment. • You will be able to qualitatively and quantitatively analyze some ID variables and how they relate to language development. |
Literatur | Required textbook: Dörnyei, Z. & Ryan, S. (2015). "The psychology of the language learner revisited". New York: Routledge. All course readings are accessible on the course platform ADAM. |
Weblink | ADAM |
Teilnahmevoraussetzungen | This course is open to MA students of English and MSG Sprache und Kommunikation. |
Anmeldung zur Lehrveranstaltung | Please sign up for this course in MOnA. |
Unterrichtssprache | Englisch |
Einsatz digitaler Medien | Online-Angebot obligatorisch |
Intervall | Wochentag | Zeit | Raum |
---|---|---|---|
wöchentlich | Mittwoch | 14.15-16.00 | Rosshofgasse (Schnitz), Sitzungsraum S 181 |
Module |
Modul: English Linguistics (Master Studienfach: Englisch) Modul: Forschungspraxis und Vertiefung (Master Studiengang: Sprache und Kommunikation) Modul: Research in English Linguistics (Master Studienfach: Englisch) Modul: Sprache als Prozess (Master Studiengang: Sprache und Kommunikation) |
Prüfung | Lehrveranst.-begleitend |
Hinweise zur Prüfung | Attendance and active participation Research report (working in pairs or individually) Presentation of a research article (working in pairs or individually) |
An-/Abmeldung zur Prüfung | Anmelden: Belegen; Abmelden: nicht erforderlich |
Wiederholungsprüfung | keine Wiederholungsprüfung |
Skala | Pass / Fail |
Belegen bei Nichtbestehen | beliebig wiederholbar |
Zuständige Fakultät | Philosophisch-Historische Fakultät, studadmin-philhist@unibas.ch |
Anbietende Organisationseinheit | Fachbereich Englische Sprach- und Literaturwissenschaft |