Zurück zur Auswahl
Semester | Frühjahrsemester 2023 |
Angebotsmuster | unregelmässig |
Dozierende | Heike Behrens (heike.behrens@unibas.ch, BeurteilerIn) |
Inhalt | This research seminar focusses on childhood multilingualism, in particular the effects of variation in the input conditions and the learning outcome. We will look at different constellations of multilingualism in bilingual families vs. heritage language situation. Another focus is how children develop plurilingual identities. Finally, how can society and educational institutions foster successful multilingualism? |
Lernziele | Students learn how different environments and input conditions influence children's multilingual language development. They learn to reflect upon different attitudes towards multilingualism in early childhood. |
Literatur | A more comprehensive literature list will be made available in the course. Recent introductions and handbooks include: Bhatia, Tej K., & Ritchie, William C. (Eds.). (2013). The Handbook of bilingualism and multilingualism (2 ed.). Chichester: Wiley-Blackwell. De Houwer, Annick (2020). Bilingual Development in Childhood. Cambrdige University Press. De Houwer, A. (2020). Bilingual Development in Childhood. Cambridge: Cambridge University Press. De Houwer, Annick & Ortega, Lourdes (Eds.). (2018). The Cambridge Handbook of Bilingualism. Cambridge: Cambridge University Press. Stavans, Anat & Jessner, Ulrike (Eds.). (2022). The Cambridge Handbook of Childhood Multilingualism. Cambridge: Cambridge University Press. |
Anmeldung zur Lehrveranstaltung | Please register on Student Serives |
Unterrichtssprache | Englisch |
Einsatz digitaler Medien | kein spezifischer Einsatz |
Intervall | Wochentag | Zeit | Raum |
---|---|---|---|
wöchentlich | Dienstag | 10.15-12.00 | Kollegienhaus, Seminarraum 211 |
Datum | Zeit | Raum |
---|---|---|
Dienstag 21.02.2023 | 10.15-12.00 Uhr | Kollegienhaus, Seminarraum 211 |
Dienstag 28.02.2023 | 10.15-12.00 Uhr | Fasnachstferien |
Dienstag 07.03.2023 | 10.15-12.00 Uhr | Kollegienhaus, Seminarraum 211 |
Dienstag 14.03.2023 | 10.15-12.00 Uhr | Kollegienhaus, Seminarraum 211 |
Dienstag 21.03.2023 | 10.15-12.00 Uhr | Kollegienhaus, Seminarraum 211 |
Dienstag 28.03.2023 | 10.15-12.00 Uhr | Kollegienhaus, Seminarraum 211 |
Dienstag 04.04.2023 | 10.15-12.00 Uhr | Kollegienhaus, Seminarraum 211 |
Dienstag 11.04.2023 | 10.15-12.00 Uhr | Kollegienhaus, Seminarraum 211 |
Dienstag 18.04.2023 | 10.15-12.00 Uhr | Kollegienhaus, Seminarraum 211 |
Dienstag 25.04.2023 | 10.15-12.00 Uhr | Kollegienhaus, Seminarraum 211 |
Dienstag 02.05.2023 | 10.15-12.00 Uhr | Kollegienhaus, Seminarraum 211 |
Dienstag 09.05.2023 | 10.15-12.00 Uhr | Kollegienhaus, Seminarraum 211 |
Dienstag 16.05.2023 | 10.15-12.00 Uhr | Kollegienhaus, Seminarraum 211 |
Dienstag 23.05.2023 | 10.15-12.00 Uhr | Kollegienhaus, Seminarraum 211 |
Dienstag 30.05.2023 | 10.15-12.00 Uhr | Kollegienhaus, Seminarraum 211 |
Module |
Modul: English Linguistics (Master Studienfach: Englisch) Modul: Forschungspraxis und Vertiefung (Master Studiengang: Sprache und Kommunikation) Modul: Research in English Linguistics (Master Studienfach: Englisch) Modul: Sprache als Prozess (Master Studiengang: Sprache und Kommunikation) |
Prüfung | Lehrveranst.-begleitend |
Hinweise zur Prüfung | Active participation; conducting and presenting the outcome of a small research project. |
An-/Abmeldung zur Prüfung | Anmelden: Belegen; Abmelden: nicht erforderlich |
Wiederholungsprüfung | keine Wiederholungsprüfung |
Skala | Pass / Fail |
Belegen bei Nichtbestehen | beliebig wiederholbar |
Zuständige Fakultät | Philosophisch-Historische Fakultät, studadmin-philhist@unibas.ch |
Anbietende Organisationseinheit | Fachbereich Englische Sprach- und Literaturwissenschaft |