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Semester | Herbstsemester 2024 |
Angebotsmuster | einmalig |
Dozierende | Romuald Normand (romuald.normand@unibas.ch) |
Inhalt | The course will present studies on the Europeanization of education, questioning the similarities and differences in policy trajectories followed by the European Union's country members. It will show how these evolutions are also linked to a Global Reform Movement, which requires a new reading by the sociology of education, beyond a national vision of these issues. |
Lernziele | The aim is to familiarize students with the most recent developments in sociology and comparative studies in education, while teaching them how to situate their research and case studies within these global transformations. |
Literatur | Krejsler, J. B. Moos L. (2023). School policy reform in Europe: Exploring transnational alignments, national particularities and contestations. Springer Nature. Normand, R. (2022). PISA as epistemic governance within the European political arithmetic of inequalities: A sociological perspective illustrating the French case. In Critical perspectives on PISA as a means of global governance (pp. 48-69). Routledge. Normand, R. (2021). The new European political arithmetic of inequalities in education: A history of the present. Social inclusion, 9(3), 361-371. Normand, R. (2020). The politics of metrics in education: A contribution to the history of the present. Handbook of Education Policy Studies: Values, Governance, Globalization, and Methodology, Volume 1, 345-361. Normand, R., Liu, M., Carvalho, L. M., Oliveira, D. A., & LeVasseur, L. (Eds.). (2018). Education policies and the restructuring of the educational profession: Global and comparative perspectives. Springer. Sahlberg, P. (2016). The global educational reform movement and its impact on schooling. The handbook of global education policy, 128-144. Steiner-Khamsi, G., & Waldow, F. (Eds.). (2012). World yearbook of education 2012: Policy borrowing and lending in education. Routledge. |
Bemerkungen | Diese Lehrveranstaltung ist auf 30 Teilnehmende limitiert. Studierende aus dem MSG Educational Sciences oder Fachdidaktik werden bevorzugt. Bei organisatorischen oder administrativen Fragen: anja.pfiel@unibas.ch |
Weblink | https://bildungswissenschaften.unibas.ch |
Teilnahmevoraussetzungen | BA-Abschluss. Immatrikuliert im Masterstudiengang Educational Sciences oder Fachdidaktik bzw. Doktoratsprogramm IBW. Studierende anderer Studiengänge wenden sich bei Interesse bitte zuerst an bildungswissenschaften@unibas.ch Diese Lehrveranstaltung ist auf 30 Teilnehmende limitiert. Studierende aus dem MSG Educational Sciences oder Fachdidaktik werden bevorzugt. |
Unterrichtssprache | Englisch |
Einsatz digitaler Medien | kein spezifischer Einsatz |
Intervall | Wochentag | Zeit | Raum |
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Block | Siehe Einzeltermine |
Bemerkungen | FHNW-Campus Muttenz |
Datum | Zeit | Raum |
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Freitag 11.10.2024 | 14.15-17.45 Uhr | FHNW Campus Muttenz, Raum 01.N.25 |
Samstag 12.10.2024 | 09.15-16.45 Uhr | FHNW Campus Muttenz, Raum 01.N.25 |
Module |
Modul: Bildungsorganisation und Systemsteuerung (Masterstudium: Educational Sciences) Modul: Pädagogische Institutionen im Wandel (Masterstudium: Educational Sciences) Modul: Pädagogische Institutionen im Wandel (Masterstudium: Fachdidaktik) |
Prüfung | Lehrveranst.-begleitend |
Hinweise zur Prüfung | Es besteht 100% Anwesenheitspflicht. - aktive Teilnahme an der Lehrveranstaltung (Vorbereitungstexte sind gelesen, Auf- und Nachbereitungsarbeiten erledigt) - Mündliche Präsentation (Referat) oder schriftliche Arbeit (Paper) |
An-/Abmeldung zur Prüfung | Anm.: Belegen Lehrveranstaltung; Abm.: stornieren |
Wiederholungsprüfung | keine Wiederholungsprüfung |
Skala | Pass / Fail |
Belegen bei Nichtbestehen | nicht wiederholbar |
Zuständige Fakultät | Institut für Bildungswissenschaften, bildungswissenschaften@unibas.ch |
Anbietende Organisationseinheit | Institut für Bildungswissenschaften |