Zurück zur Auswahl
Semester | Frühjahrsemester 2025 |
Angebotsmuster | einmalig |
Dozierende |
Antje Frey Nascimento (antje.freynascimento@unibas.ch)
Helene Seaward (helene.seaward@unibas.ch, BeurteilerIn) |
Inhalt | Participants in the doctoral program Health & Interventions progress through the entire research process within a single colloquium. This journey covers all key stages of a research project, including developing the project idea, exploring funding opportunities, preparing ethics applications, managing recruitment and data, writing, selecting appropriate journals, and navigating submissions and revisions. Students are encouraged to share their experiences and raise questions throughout. The colloquium aims to foster collaboration among students and address the current challenges they encounter in their research process. |
Bemerkungen | The colloquium is carried out hybrid. |
Teilnahmevoraussetzungen | Enrolment in the doctoral program Health & Interventions is mandatory. |
Unterrichtssprache | Englisch |
Einsatz digitaler Medien | kein spezifischer Einsatz |
Intervall | Wochentag | Zeit | Raum |
---|---|---|---|
unregelmässig | Siehe Einzeltermine |
Datum | Zeit | Raum |
---|---|---|
Montag 24.02.2025 | 10.15-11.45 Uhr | Missionsstrasse 64a, Seminarraum 00.004 |
Montag 24.03.2025 | 10.15-11.45 Uhr | Missionsstrasse 64a, Seminarraum 00.004 |
Montag 28.04.2025 | 10.15-11.45 Uhr | Missionsstrasse 64a, Seminarraum 00.004 |
Montag 19.05.2025 | 10.15-11.45 Uhr | Missionsstrasse 64a, Seminarraum 00.004 |
Module |
Doktorat Psychologie: Empfehlungen (Promotionsfach: Psychologie) |
Prüfung | Lehrveranst.-begleitend |
Hinweise zur Prüfung | Regular active participation. |
An-/Abmeldung zur Prüfung | Anm.: Belegen Lehrveranstaltung; Abm.: stornieren |
Wiederholungsprüfung | keine Wiederholungsprüfung |
Skala | Pass / Fail |
Belegen bei Nichtbestehen | nicht wiederholbar |
Zuständige Fakultät | Fakultät für Psychologie, studiendekanat-psychologie@unibas.ch |
Anbietende Organisationseinheit | Fakultät für Psychologie |