Zur Merkliste hinzufügen
Zurück zur Auswahl

 

74279-01 - Kolloquium: Life Sciences Marketing (3 KP)

Semester Frühjahrsemester 2025
Angebotsmuster Jedes Frühjahrsem.
Dozierende Tareck Raafat (tareck.raafat@unibas.ch, BeurteilerIn)
Inhalt The course prepares participants to apply fundamental marketing concepts relevant to the Biopharmaceutical and MedTech sectors.
Lernziele This is a marketing course specifically tailored for Life Sciences. It focuses on the principles on how Biopharmaceutical and MedTech companies are operating. The course should help you prepare for marketing-related topics you will be dealing with in the Biopharmaceutical / MedTech sector.

Objectives of the course
• Acquiring an overview of relevant concepts that are part of the standard knowledge of strategic marketing in Life Sciences.
• Practicing the process of strategic marketing principles in the context of use cases.
• Acquiring an appreciation of what a “good” marketing strategy for a medication or medical device must consider.
• The course format is centered on learning relevant marketing principles specific to Biopharmaceutical and MedTech companies and applying these to real-life use cases – case studies – that will be discussed as well.

The mix between learning critical marketing principles and applying them to real-life use cases / case studies will allow students to better understand the functioning of Biopharmaceutical and MedTech companies.
Literatur no special literature

 

Teilnahmevoraussetzungen The sessions build on each other and a lot of the learning happens from students discussing with each other. Not attending class would undermine progress overall.
Anmeldung zur Lehrveranstaltung Registration: Please enroll in the Online Services (services.unibas.ch);

Eucor-Students and mobility students of other Swiss Universities or the FHNW first have to register at the University of Basel BEFORE the start of the course and receive their login data by post (e-mail address of the University of Basel). Processing time up to a week! Detailed information can be found here: https://www.unibas.ch/de/Studium/Mobilitaet.html
After successful registration you can enroll for the course in the Online Services (services.unibas.ch).

Applies to everyone: Enrolment = Registration for the course and the exam/assessment!
Unterrichtssprache Englisch
Einsatz digitaler Medien kein spezifischer Einsatz

 

Intervall Wochentag Zeit Raum
14-täglich Mittwoch 14.15-18.00 Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Seminarraum S14 HG.32

Einzeltermine

Datum Zeit Raum
Mittwoch 19.02.2025 14.15-18.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Seminarraum S14 HG.32
Mittwoch 05.03.2025 14.15-18.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Seminarraum S14 HG.32
Mittwoch 19.03.2025 14.15-18.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Seminarraum S15 HG.31
Mittwoch 02.04.2025 14.15-18.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Seminarraum S15 HG.31
Mittwoch 16.04.2025 14.15-18.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Seminarraum S14 HG.32
Mittwoch 30.04.2025 14.15-18.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Seminarraum S14 HG.32
Mittwoch 14.05.2025 14.15-18.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Seminarraum S14 HG.32
Mittwoch 28.05.2025 14.15-18.00 Uhr Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Seminarraum S14 HG.32
Module Modul: Business Field: Marketing (Masterstudium: Business and Technology)
Modul: Core Courses in Marketing and Strategic Management (Masterstudium: Wirtschaftswissenschaften)
Modul: Specific Electives in Business and Economics (Masterstudium: Wirtschaftswissenschaften)
Modul: Specific Electives in Marketing and Strategic Management (Masterstudium: Wirtschaftswissenschaften)
Prüfung Leistungsnachweis
Hinweise zur Prüfung Real-life use cases or case studies / mainly group work (written and oral)

Course grade will be split into case studies (60%), contribution (30%) and speak-up mentality (10%).

The sessions build on each other and a lot of the learning happens from students discussing with each other. Not attending class would undermine progress overall.
An-/Abmeldung zur Prüfung Anm.: Belegen Lehrveranstaltung; Abm.: stornieren
Wiederholungsprüfung keine Wiederholungsprüfung
Skala 1-6 0,1
Belegen bei Nichtbestehen beliebig wiederholbar
Zuständige Fakultät Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät / WWZ, studiendekanat-wwz@unibas.ch
Anbietende Organisationseinheit Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät / WWZ

Zurück zur Auswahl