Zurück zur Auswahl
Semester | Herbstsemester 2025 |
Angebotsmuster | einmalig |
Dozierende | Zeynep Köylü (zeynep.koylu@unibas.ch, BeurteilerIn) |
Inhalt | This seminar explores how English is learned beyond the classroom through everyday engagement with digital technologies. Focusing on informal, interest-driven learning in the ‘digital wild’, we examine how platforms such as social media, online gaming, language learning apps (e.g., Duolingo), streaming content, and online communities contribute to second language acquisition of English. Students will critically engage with theories of digital language learning, participatory culture, and self-directed learning, while also reflecting on their own digital language practices. The course includes hands-on analysis of learner experiences, digital artifacts, and ethnographic case studies, culminating in student-led projects that investigate real-world instances of English learning in digital environments. |
Lernziele | You will: • identify and critically discuss key theories and concepts related to informal, out-of-class english learning in digital environments. • analyze the roles of digital platforms (e.g., social media, online gaming, language apps) in shaping english language use, exposure, and development. • evaluate research on self-directed and incidental l2 learning in the digital wild. • design and conduct small-scale qualitative or mixed-method studies that investigate digital language learning practices. • collect and analyze data concerning how english develops in the digital wild • synthesize empirical and theoretical insights in a research paper that connects digital contexts to broader issues in sla and language pedagogy. |
Literatur | All course readings are accessible on the course platform ADAM. |
Weblink | ADAM |
Teilnahmevoraussetzungen | For students of MA English, SuK, PhD linguistics |
Anmeldung zur Lehrveranstaltung | Please sign up for this course in services.unibas.ch. |
Unterrichtssprache | Englisch |
Einsatz digitaler Medien | Online-Angebot obligatorisch |
Intervall | Wochentag | Zeit | Raum |
---|---|---|---|
wöchentlich | Mittwoch | 10.15-12.00 | Nadelberg 6, Grosser Hörsaal |
Datum | Zeit | Raum |
---|---|---|
Mittwoch 17.09.2025 | 10.15-12.00 Uhr | Nadelberg 6, Grosser Hörsaal |
Mittwoch 24.09.2025 | 10.15-12.00 Uhr | Nadelberg 6, Grosser Hörsaal |
Mittwoch 01.10.2025 | 10.15-12.00 Uhr | Nadelberg 6, Grosser Hörsaal |
Mittwoch 08.10.2025 | 10.15-12.00 Uhr | Nadelberg 6, Grosser Hörsaal |
Mittwoch 15.10.2025 | 10.15-12.00 Uhr | Nadelberg 6, Grosser Hörsaal |
Mittwoch 22.10.2025 | 10.15-12.00 Uhr | Nadelberg 6, Grosser Hörsaal |
Mittwoch 29.10.2025 | 10.15-12.00 Uhr | Nadelberg 6, Grosser Hörsaal |
Mittwoch 05.11.2025 | 10.15-12.00 Uhr | Nadelberg 6, Grosser Hörsaal |
Mittwoch 12.11.2025 | 10.15-12.00 Uhr | Nadelberg 6, Grosser Hörsaal |
Mittwoch 19.11.2025 | 10.15-12.00 Uhr | Nadelberg 6, Grosser Hörsaal |
Mittwoch 26.11.2025 | 10.15-12.00 Uhr | Nadelberg 6, Grosser Hörsaal |
Mittwoch 03.12.2025 | 10.15-12.00 Uhr | Nadelberg 6, Grosser Hörsaal |
Mittwoch 10.12.2025 | 10.15-12.00 Uhr | Nadelberg 6, Grosser Hörsaal |
Mittwoch 17.12.2025 | 10.15-12.00 Uhr | Nadelberg 6, Grosser Hörsaal |
Module |
Modul: English Linguistics (Master Studienfach: Englisch) Modul: Forschungspraxis und Vertiefung (Master Studiengang: Sprache und Kommunikation) Modul: Research in English Linguistics (Master Studienfach: Englisch) Modul: Sprache als Prozess (Master Studiengang: Sprache und Kommunikation) |
Prüfung | Lehrveranst.-begleitend |
Hinweise zur Prüfung | Attendance and active participation Data analysis assignment (working in pairs or small groups) Research report (working in pairs or small groups) on SLA in digital contexts. |
An-/Abmeldung zur Prüfung | Anmelden: Belegen; Abmelden: nicht erforderlich |
Wiederholungsprüfung | keine Wiederholungsprüfung |
Skala | Pass / Fail |
Belegen bei Nichtbestehen | nicht wiederholbar |
Zuständige Fakultät | Philosophisch-Historische Fakultät, studadmin-philhist@unibas.ch |
Anbietende Organisationseinheit | Fachbereich Englische Sprach- und Literaturwissenschaft |