Zurück zur Auswahl
Semester | Herbstsemester 2009 |
Angebotsmuster | einmalig |
Dozierende | Franziska Gygax (franziska.gygax@unibas.ch, BeurteilerIn) |
Inhalt | Representations of regional identity are at the core of many writers of the American South beside the exploration of the troubling history of the Old South. William Faulkner and Zora Neale Hurston are two representative writers whose texts challenge traditions, rituals, and myths of the South in very different ways. In this course we will discuss meanings of place/region with regard to race and gender. Furthermore, narratological issues will be addressed as well as concepts and definitions of narratives. |
Lernziele | The aim of this course is to exercise and expand the range of skills acquired in the introductory courses, and to practice giving presentations. |
Literatur | William Faulkner. "The Sound and the Fury" (Vintage: "The Corrected Text" 1990); Zora Neale Hurston. "Their Eyes Were Watching God" (HarperCollins). Ordered at "Labyrinth". Critical texts will be available on the EVA server. |
Bemerkungen | Read "The Sound and the Fury" before the semester starts. |
Teilnahmevoraussetzungen | For students who have successfully completed their 1st year courses in Literature and Culture Studies. |
Anmeldung zur Lehrveranstaltung | Enrol by email to alex.van-lierde@unibas.ch indicating your first and second choice proseminar. The first 18 to enrol are guaranteed a place in the course of their first choice; others may be shifted to one of the other two courses (16174, 23059). |
Unterrichtssprache | Englisch |
Einsatz digitaler Medien | kein spezifischer Einsatz |
Intervall | Wochentag | Zeit | Raum |
---|
Keine Einzeltermine verfügbar, bitte informieren Sie sich direkt bei den Dozierenden.
Module |
Modul Refining Skills in Literature and Culture (Bachelor Studienfach: Englisch) Modul Refining Skills in Literature and Culture for SLA teachers (Sek-I-Fach: Englisch) Modul Refining Skills in Literature and Culture for SLA teachers (Ausbildung zur Lehrperson für die Sekundarstufe I) Modul Themenfelder der Geschlechterforschung (Bachelor Studienfach: Geschlechterforschung) Vertiefungsmodul (Transfakultäre Querschnittsprogramme im freien Kreditpunkte-Bereich) |
Prüfung | Lehrveranst.-begleitend |
Hinweise zur Prüfung | Regular attendance; active participation; group presentation |
An-/Abmeldung zur Prüfung | Anmelden: Belegen; Abmelden: nicht erforderlich |
Wiederholungsprüfung | keine Wiederholungsprüfung |
Skala | Pass / Fail |
Belegen bei Nichtbestehen | nicht wiederholbar |
Zuständige Fakultät | Philosophisch-Historische Fakultät, studadmin-philhist@unibas.ch |
Anbietende Organisationseinheit | Englisches Seminar |