Zurück zur Auswahl
Semester | Herbstsemester 2010 |
Angebotsmuster | unregelmässig |
Dozierende | Heike Behrens (heike.behrens@unibas.ch, BeurteilerIn) |
Inhalt | In this course we will first focus on the similarities and differences in first and second language learning with special attention to the timing of acquisition (childhood bilingualism, later 2nd language acquisition) and the setting (tutored / untutored learning). The second focus will be on theories of language learning: Do we acquire a second language with the same learning mechanisms as our first language? Is there a critical period for second language learning? Is transfer from the first language positive or detrimental to language learning? Students will benefit from attending my lecture Spracherwerb (Friday 10-12h) in parallel. |
Lernziele | Second language learning is much harder to study and to explain than first language learning because there are many more variables that affect the course of learning. In this seminar students will become familiar with the types of language learning and L2 theories. They learn to disentangle the various research questions and theories and the hypotheses that follow from them in order to critically assess the empirical evidence available. |
Literatur | Lightbown, Patsy & Spada, Nina (2006). How languages are learned. Oxford: Oxford University Press Plus additional readings (server, t.b.a.) |
Teilnahmevoraussetzungen | Abgeschlossene Proseminarstufe Linguistik |
Anmeldung zur Lehrveranstaltung | ISIS |
Unterrichtssprache | Englisch |
Einsatz digitaler Medien | Online-Angebot obligatorisch |
Intervall | Wochentag | Zeit | Raum |
---|
Keine Einzeltermine verfügbar, bitte informieren Sie sich direkt bei den Dozierenden.
Module |
Modul Deutsche Sprachwissenschaft I (Master Studienfach: Deutsche Philologie) Modul Deutsche Sprachwissenschaft II (Master Studienfach: Deutsche Philologie) Modul Einführungswissen Deutsche Sprachwissenschaft (Bachelor Studienfach: Deutsche Philologie) Modul English Sociolinguistics & Cognitive Linguistics (Master Studienfach: Englisch) Modul Focusing on the Discipline (Linguistics) (Bachelor Studienfach: Englisch) Modul Sprache und Kognition (Master Studiengang: Sprache und Kommunikation) |
Prüfung | Lehrveranst.-begleitend |
Hinweise zur Prüfung | Active participation plus input to one of the sessions (oral presentation, discussion, data analysis and presentation). |
An-/Abmeldung zur Prüfung | Anmelden: Belegen; Abmelden: nicht erforderlich |
Wiederholungsprüfung | keine Wiederholungsprüfung |
Skala | Pass / Fail |
Belegen bei Nichtbestehen | beliebig wiederholbar |
Zuständige Fakultät | Philosophisch-Historische Fakultät, studadmin-philhist@unibas.ch |
Anbietende Organisationseinheit | Englisches Seminar |