Back to selection
Semester | fall semester 2015 |
Course frequency | Every semester |
Lecturers |
Attila Stetak (a.stetak@unibas.ch, Assessor)
Vanja Vukojevic (vanja.vukojevic@unibas.ch) |
Content | Analysis of natural variations in the genome structure (polymorphisms) is gaining importance in the identification of human disorders, diagnosis and development individual therapies. In the context of this practical course we introduce the methods used for detection and evaluation of genetic polymorphisms in a population. These includes sample collection, DNA isolation, polymerase chain reaction (PCR), and gel electrophoresis. |
Bibliography | Wird zu Beginn des Seminars bekannt gegeben. |
Comments | Anzahl zugelassener Studenten:12. Auswahlkriterien bei Überbelegung: 1.- Vorrang haben Masterstudierende der Vertiefungsrichtung Klinische Psychologie und Neurowissenschaften. |
Admission requirements | Abgeschlossenes Bachelorstudium. |
Course application | Ab 1. Januar bis zum 19. Januar 2015 können über MOnA die Seminare belegt werden. Ab dem 20. Januar 2015 werden die Dozenten die Zuteilungen bis zum 2. Februar 2015 vornehmen. Im Anschluss besteht die Möglichkeit, nach Absprache mit den Dozenten, weitere Seminare zu belegen. |
Language of instruction | German |
Use of digital media | No specific media used |
Interval | Weekday | Time | Room |
---|
No dates available. Please contact the lecturer.
Modules |
Modul Methoden Klinische Psychologie und Neurowissenschaften (Master Psychology (Start of studies before 01.08.2015)) Modul Methoden Klinische Psychologie und Neurowissenschaften (Master Psychology) |
Assessment format | continuous assessment |
Assessment details | Kurzer Bericht über den Inhalt des Seminars. |
Assessment registration/deregistration | Reg.: course registration, dereg: cancel course registration |
Repeat examination | no repeat examination |
Scale | Pass / Fail |
Repeated registration | as often as necessary |
Responsible faculty | Faculty of Psychology, studiendekanat-psychologie@unibas.ch |
Offered by | Faculty of Psychology |